RUANG PERTANYAAN


ShoutMix chat widget

Friday 9 April 2010

MEMBELI DI CARBOOT / CHARITY SHOP

Entry ni khas buat yang ingin mendapatkan barangan yang lebih murah, namun masih baik conditionnya.. kebanyakan barangan dari car boot/charity shop ini adalah barangan second hand, namun jika bernasib baik, kita juga akan dapat barang baru disini dengan harga yang murah.

Disini saya senaraikan barangan yang boleh didapati di sini..

1. PELBAGAI JENIS BUKU = Buku adalah barangan yang paling banyak boleh didapati di carboot/CS.. harga sangat la murah.. antara buku yang saya beli disini adalah seperti dibawah. Hampir satu almari, tapi saya snap mana yang saya sedang baca sekarang sahaja.. sebagai rujukan ye..




Buku-buku yang berunsurkan motivasi



Buku-buku masakan - sangat banyak ye kawan2.. dalam simpanan saya, hampir semua negara ada buku masakan... ini untuk saya bawa pulang ke malaysia, buat library masakan gitu..hehe



Buku-buku mengenai perkembangan kanak2 juga ensiklopedia yang pelbagai.. besar kecik ade belaka..



Novel penyiasatan



Novel2 yang pelbagai



buku-buku berunsurkan kesihatan



nak diet ke..hehe



percaya tak, saya beli buku ni dnegan harga 50pence jek.. bersamaan RM2.50.. saya tak baca pun, just nak hadiahkan kepada kawan saya sebab dia nak beli buku ni dulu kat mesia, tapi mahal.. bila saya jupe disini dengan harga 50pence, trus saya beli..hehe




pelbagai koleksi beg tangan



barang2 tembaga pun banyak sangat.. Dah berhabuk..hehe..



barang2 untuk mengait pun ada.. silap hari bulan mesin jahit second hand pun bleh dapat..hehe..

Barang-barang lain yang biase ada di carboot..

- baju kanak2, org dewasa
- kot, jacket, sweater, baju kait
- baju baby- snagat2 banyak
- pinggan mangkuk
- hiasan kaca dan seramik
- setem2 lama
- lampu meja
- kasut, boot
-

No comments:

Post a Comment